De sfeer was de hele dag positief, energiek en verbindend met hier en daar wat gezellige drukte. Op het terrein was van alles te doen. Zo waren er 15 verschillende workshops om uiteenlopende vaardigheden op te doen. Bij de churros- en pizzafoodtrucks stonden lange rijen en de 360-spinner werd intensief gebruikt door studenten en docenten die daar korte filmpjes maakten.
Tijdens de meet & greets werden kleine challenges uitgevoerd die studenten hielpen om op een laagdrempelige manier in gesprek te komen met standhouders. Daarnaast werd het evenement ondersteund door studenten van Legal & Finance, Personal Assistants en Maatschappelijk Werk.
Binnen dat programma bekeek Tijn vrijwel alles. “Ik vond het best leuk om te doen en vooral superinteressant om te zien wat er allemaal mogelijk is na mijn opleiding,” vertelt hij.
Aan het programma was dit jaar weer een winactie gekoppeld. Studenten die alle twaalf stempels verzamelden, maakten kans op twee concertkaarten voor Jonna Fraser. Veel studenten liepen rond met volle of bijna volle kaarten. Ook Tijn had zijn kaart compleet, al verwachtte hij niet dat hij zou winnen.
De verrassing kwam tijdens zijn gymles. “Er kwamen ineens twee vrouwen de zaal binnenlopen. Ze zeiden: ‘We zoeken Tijn.’ Dus ik liep naar voren en toen werd ik dus verrast met twee kaartjes voor het concert van Jonna Fraser. Ik was echt superblij en enthousiast, want dat had ik totaal niet verwacht.”
Volgens Tijn zorgt de winactie ervoor dat studenten actiever meedoen aan het programma. “Het motiveert je om overal echt langs te gaan en goed mee te doen. Dat ze gekozen hebben voor Jonna Fraser vind ik ook echt top, want dat past heel goed bij jongeren van mijn leeftijd. Zijn muziek is van nu.”
Tijn neemt zijn beste vriend mee, met wie hij al twaalf jaar bevriend is. “We hebben er echt mega veel zin in. Het wordt sowieso een geweldige avond.”