Als kapper wil ik mensen laten stralen

Benieuwd waarom student Cecillia (18), tweedejaarsstudent Kapper in Leiden, voor deze studie heeft gekozen? Lees het interview!

Cecillia: “De fotoshoot was geweldig! Ik vond het zo leuk dat ik me wil aanmelden bij een modellenbureau. Ik doe al acteerwerk en door deze fotoshoot wil ik ook als model aan de slag gaan.”

Knippen en kleuren  

“Ik werk het liefst met mijn handen en hou niet van theorievakken. Ook vind ik het altijd alsuperleuk om het haar van mijn vriendinnen te doen. Daarom heb ik gekozen voor de opleiding Kapper. In het eerste jaar leer je de basis: haren wassen, föhnen, kleuren en stylen. Je oefent handige technieken en knipt verschillende kapsels. Puntjes en laagjes knippen vind ik leukst, want daarmee geef je iemands haar meer volume.”

Thuiskapper worden

“Ik hou ervan om mensen te laten stralen. Als zij blij zijn, word ik dat ook! Het liefst word ik thuiskapper, zodat ik bij mensen thuis kan knippen. Ik wil er dan ook graag zijn voor mensen die minder geld hebben. Daarnaast kan ik het werk als thuiskapper goed combineren met mijn passie voor acteren. Mijn allergrootste droom is actrice worden. Als kind zat ik al op dansles en gaf ik optredens. Nu werk ik met vrienden aan een eigen YouTubeserie. Ik geniet ervan om een rol te spelen en even iemand anders te zijn.”

Nieuwe dingen proberen

“Ik praat makkelijk en dat is als kapper erg handig, want je voert met klanten veel gesprekken. Ook is het handig dat je precies werkt en creatief bent. Bij mij zit dat wel goed! Ik probeer graag nieuwe dingen, zoals mijn eigen haar in verschillende kleuren verven. Zwart, bruin, rood of blonde highlights – ik heb het allemaal gehad. Daarnaast volg ik de keuzedelen nagelstyling en imagestyling. Dat is heel anders dan haren knippen, maar juist die afwisseling vind ik zo leuk.”

Opleiding kiezen

“Ik heb eerst een open dag bezocht. Dat heeft me supergoed geholpen bij het kiezen van een opleiding! Ik kreeg veel informatie en kon meekijken in het praktijklokaal. Zo zag ik precies wat je allemaal leert. Laatst hielp ik zelf mee op een Open Dag. Ik beantwoordde vragen van studiekiezers en liet zien hoe je haren kunt stylen en kleuren. Grappig dat ik nu anderen help bij hun keuze.”

Afbeeldingen

Bekijk ook

Contact

Bezoekadres:
Bètaplein 18
2321 KS Leiden

Postadres:
Postbus 1317
2302 BH Leiden

community@mborijnland.nl

Volg mboRijnland via

Community mboRijnland logo