Studenten Noa, Mayke Bente en Koen steunen elkaar!

Noa: “Het begon eigenlijk als een grap. We wisten niet precies waar we ons voor inschreven. Later kwamen we erachter hoe groot Skills Heroes eigenlijk is. Nu willen we ons echt bewijzen.”

Studenten Noa en Mayke vormen een team en doen dit jaar mee aan de wedstrijd Travel, Leisure & Hospitality van Skills Heroes. Bente en Koen zijn hun runners-up: zij volgen de reis van Noa en Mayke naar de kwalificatiewedstrijden op de voet en steunen hen waar nodig. Op 21 januari vinden de kwalificatiewedstrijden plaats. 

Verschil Travel en Leisure
Noa: ‘Ik volg samen met Bente de opleiding Leidinggevende Leisure & Hospitality. Tijdens deze opleiding leer je hoe je gasten kunt vermaken. Dit vond ik meteen interessant toen ik een opleiding moest kiezen. Ik werk graag met kinderen en houd van entertainment, dus voor mij is dit echt een perfecte combinatie!’ 

Koen: ‘Mayke en ik volgen de opleiding Leidinggevende Travel & Hospitality. Hier leer je hoe je gasten ontvangt en hen helpt om optimaal van hun reis te genieten. Wat mij het meest aansprak, was het organiseren van reizen. Dat vind ik echt het leukste om te doen.’ 

Mayke: ‘Ik was op zoek naar een opleiding met sociale en creatieve onderdelen, bij deze opleiding doen we ook veel creatieve projecten. Na deze studie wil ik graag doorstuderen aan het hbo voor Leisure & Event Management. Daarom volg ik deze opleiding versneld.’ 

Meedoen aan Skills Heroes
Noa: ‘Het begon eigenlijk als een grap. We wisten niet precies waar we ons voor inschreven. Later kwamen we erachter hoe groot Skills Heroes eigenlijk is. Nu willen we ons echt bewijzen.’ 

Bente: ‘Na hun aanmelding vroegen Noa en Mayke of Koen en ik runners-up wilden zijn. Runners-up trainen mee met de deelnemers en vallen in als dat nodig is. In het begin wist ik niet goed wat dat betekende, maar nu vind ik het echt leuk om hen te ondersteunen.’ 

Voorbereiding
Mayke: ‘We hebben inmiddels de eerste gesprekken gehad met onze docentbegeleider. Daarin hebben we besproken hoe we ons gaan voorbereiden op de kwalificatiewedstrijden. We gaan daarvoor in gesprek met andere docenten. Zij gaan met ons oefenen voor de andere wedstrijdonderdelen.’ 

Noa: ‘Ik wil graag extra oefenen op onderdelen waar ik minder ervaring mee heb, zoals inchecken. We krijgen niet overal meer les in om dat we dat al in jaar 1 hebben gehad. Gelukkig hebben we al voorbeeldopdrachten ontvangen voor de kwalificatiewedstrijden. Dat maakt het fijn om nu alvast te oefenen.’ 

Groter evenement dan verwacht
Koen: ‘Bente en ik zijn runners-up dus we doen waarschijnlijk niet mee, maar het is superleuk om dit avontuur van dichtbij mee te maken. Ik steun Mayke en Noa en sta klaar om in te vallen als dat nodig is.’ 

Bente: ‘Tijdens de startbijeenkomst realiseerde ik pas waar ik ja tegen had gezegd. Het is heel leuk om als team van mboRijnland samen te werken. Jammer dat ik waarschijnlijk niet mee kan doen, maar ik blijf Mayke en Noa natuurlijk steunen.’ 

Noa: ‘Het is inderdaad veel groter dan Mayke en ik hadden verwacht. Ons doel is om te winnen, maar er zijn veel deelnemers. We gaan gewoon ons best doen!’ 

Afbeeldingen

Bekijk ook

Contact

Bezoekadres:
Bètaplein 18
2321 KS Leiden

Postadres:
Postbus 1317
2302 BH Leiden

community@mborijnland.nl

Volg mboRijnland via

Community mboRijnland logo