Thom: “Skills Heroes is echt een avontuur. Mijn advies aan iedereen: gewoon meedoen. Stap over je twijfels heen en ga ervoor.”
‘Vorig jaar wist ik niet goed wat ik kon verwachten en ging ik er minder gefocust in. Nu weet ik hoe groot en belangrijk de wedstrijd is. Dit keer wil ik echt voor de winst gaan!’
Keuze voor sales
‘Ik wilde graag iets met sales doen en de opleiding Retailmanager paste daar goed bij. De theorie vind ik interessant en ik loop ook twee dagen per week stage. Tijdens mijn stage leer ik veel in de praktijk en dat vind ik echt fijn.’
Laatste kans
‘Op dit moment zit ik in mijn laatste jaar van mijn opleiding en deze Skills Heroes wedstrijd is mijn laatste kans om te laten zien wat ik kan. Natuurlijk wil ik winnen, maar ik wil ook plezier maken en genieten. Skills Heroes is een unieke ervaring. Je ontmoet andere deelnemers van wie je ook veel kunt leren.’
Ambitie
‘Tijdens Skills Heroes kan ik mijn ambitie voor sales laten zien, mijn skills ontwikkel ik tijdens mijn stage, bijbaantje en opleiding. Wat ik het leukste vind aan mijn opleiding is het contact met klanten. Tijdens mijn stage verkoop ik auto’s. Dat is weer heel anders dan mijn bijbaantje in The Mall of the Netherlands. Bij auto’s is de reis naar de uiteindelijke aankoop van een auto een stuk langer dan bij een kledingwinkel. Dat verschil in verkoop is echt heel leerzaam. Na deze opleiding wil ik verder studeren: commerciële economie aan de Hogeschool in Leiden.’
Internationale opleiding
‘Ik heb gekozen voor de internationale variant van Retailmanager omdat ik meer uitdaging wilde. We krijgen specifieke lessen over internationale Retail en hebben zelfs een studiereis naar Barcelona gemaakt. Daar hielpen we lokale Nederlandse bedrijven. Dat was een superleuke en leerzame ervaring!’
Gewoon doen
‘Skills Heroes is echt een avontuur. Mijn advies aan iedereen: gewoon meedoen. Stap over je twijfels heen en ga ervoor. Bij mijn eerste deelname nam ik het niet zo serieus, maar nu weet ik hoe tof en leerzaam het is. Pak die kans en geniet ervan!’
We wensen Thom heel veel succes met zijn voorbereidingen voor de kwalificatiewedstrijden! Eindigt hij bij de laatste 8, gaat hij door naar Skills the Finals op 20 & 21 maart in de RAI Amsterdam.