‘De docenten zijn heel lief. Ze staan altijd voor je klaar en je kunt echt bij ze terecht. En ik heb een hele gezellige klas, dus ik vind het nooit erg om naar school te gaan.’
Waarom heb je voor deze opleiding gekozen?
‘Ik wist nog niet zo goed wat ik wilde. Mijn vader heeft een wijn-, kaas, en notenwinkel en ik vind het heel leuk om daar te werken. Daardoor dacht ik dat de opleiding Verkoop/Retail goed bij mij zou passen.’
Waarom heb je voor de BBL-variant gekozen?
‘Ik heb dyslexie en dyscalculie. Dat betekent dat ik moeite heb met letters en cijfers. Hierdoor vind ik leren soms lastig. Werken vind ik veel leuker, dus daarom heb ik voor BBL gekozen.’
Wat voor vakken heb je op je schooldag?
‘Ik ga 1 dag per week naar school in Woerden. Dan krijg ik les in de vakken Nederlands, rekenen en loopbaan & burgerschap.’
Hoe zijn de docenten en hoe is je klas?
‘De docenten zijn heel lief. Ze staan altijd voor je klaar en je kunt echt bij ze terecht. En ik heb een hele gezellige klas, dus ik vind het nooit erg om naar school te gaan. Iedereen doet een andere Entree-opleiding, dus we werken in verschillende vakgebieden.’
Wat leer je allemaal op je leerwerkplek?
‘Mijn leerwerkplek is de wijn-, kaas- en notenwinkel van mijn vader. Ik leer daar van alles. Ik leer bijvoorbeeld klanten ontvangen en helpen. Soms heb ik te maken met lastige klanten. Daar kan ik tegenwoordig goed mee omgaan. Ik weet dat het niet aan mij ligt. Dan denk ik: deze klant zal z’n dag wel niet hebben. Ook leer ik acties bedenken voor de winkel en als ik een idee heb mag ik het bijna altijd uitvoeren. Maar het leukste aan werken in de winkel is dat ik het samen met mijn vader kan doen!’
Weet je al wat je na deze opleiding wil gaan doen?
‘Ja, ik wil graag doorstromen naar een niveau 2 opleiding in de zorg. Ik heb al een bijbaan waarbij ik mensen help die met zichzelf in de knoop zitten. Daar zou ik graag mijn echte werk van maken. Mijn volgende opleiding moet wel in Woerden zitten, want ik vind het een hele fijne locatie. Het is klein en iedereen kent elkaar.’
Heb je nog tips voor toekomstige studenten?
‘Ik denk altijd: als je echt een doel hebt, dan kom je er wel. Ik kan totaal niet leren, maar deze opleiding ga ik halen omdat ik een doel heb. Gewoon doorzetten dus.’