Oud-student Tony ging van mbo naar hbo

Oud-studenten Tony en Lars hebben de opleiding Middenkaderfunctionaris Bouw bij mboRijnland in Gouda gevolgd. Studenten kunnen de opleiding ook in Leiden volgen. Een opleiding die veel gericht is op binnenhuisarchitectuur. Hier lees je het verhaal van Tony.

‘De brede opleiding sluit perfect aan op het bedrijfsleven, maar ook op de vervolgstudie Bouwkunde op het hbo. Al met al heb ik de meeste kennis opgedaan op het mbo, wat een stevige basis biedt voor de toekomst!’ 

Middenkaderfunctionaris Bouw bij mboRijnland

Tony (in het witte shirt op de foto): ‘Ik vond de opleiding heel leerzaam en leuk! De docenten komen uit het vakgebied en hebben een erg brede kennis, daarnaast zijn ze erg enthousiast en meedenkend. De opleiding is erg leerzaam mede dankzij de verschillende stages die je loopt, en lekker breed. Zo leer je tekenen met bouwkundige programma’s tijdens de techniekuren samen met materiaal kennis, en het volgende moment mag je maquettes maken & interieur ontwerpen bij het onderdeel binnenhuisarchitectuur. Ik heb tijdens de opleiding gekozen voor de afstudeerrichting Binnenhuisarchitectuur.

Tijdens de opleiding ben je zowel met modeleren op de computer bezig als met vormgeving tijdens binnenhuisarchitectuur. Tijdens mijn stages op het mbo ben ik vier jaar lang werkzaam geweest als technisch tekenaar bij een aannemer. Hier heb ik super veel geleerd en ik heb mijn bouwkundige kennis flink kunnen uitbreiden.’

Door naar hbo Bouwkunde
‘De brede opleiding sluit perfect aan op het bedrijfsleven, maar ook op de vervolgstudie Bouwkunde op het hbo. Na de mbo-opleiding ben ik gelijk begonnen op het hbo in Rotterdam. Hier merkte ik al snel dat mijn bouwkundige kennis, mede door de stages en de goede docenten, een stuk groter was dan van mijn studiegenoten die na de middelbare school meteen naar het hbo zijn gegaan. Hierdoor was het instromen vrij makkelijk voor mij. Tijdens het afstuderen op het hbo ben ik begonnen bij het Architecten bureau Kokon Architectuur & Stedenbouw in Rotterdam. Ook hier kwam de vooropleiding bij mboRijnland goed van pas, samen met de extra kennis die ik heb opgedaan tijdens het hbo.’

Technisch ontwerper
‘Nu werk ik als technisch ontwerper met wat uitstapjes naar de ontwerpkant. Mijn vervolgplannen zijn om te starten aan de academie van de bouwkunst in Rotterdam, waarbij ik mijn ontwerpvaardigheden wil uitbreiden waardoor ik uiteindelijk de titel ‘Architect’ krijg. Hoe gaaf zou dat zijn! Van technisch tekenaar, naar ingenieur, met als einddoel Architect.’

‘Al met al heb ik de meeste kennis opgedaan op het mbo, wat een stevige basis biedt voor de toekomst! Ook geïnteresseerd in deze opleiding of wat de mogelijkheden zijn? Schrijf je dan gelijk hier in, of kom kijken op de Open Dag en of neem deel aan een meeloopdag met studenten.’

Wil je ook het verhaal van Lars lezen? Check deze dan hier!

Afbeeldingen

Bekijk ook

Contact

Bezoekadres:
Bètaplein 18
2321 KS Leiden

Postadres:
Postbus 1317
2302 BH Leiden

community@mborijnland.nl

Volg mboRijnland via

Community mboRijnland logo