Ze gaan de komende 10 weken in teamverband werken aan een mini-communicatiecampagne voor en door jongeren. Een vast onderdeel van deze campagne is het creëren van een webpagina waarmee ze jongeren gaan informeren en enthousiasmeren over de taken en werkzaamheden van het Hoogheemraadschap van Rijnland.
Marjon Verkleij, Hoogheemraad bij het Hoogheemraadschap van Rijnland, kijkt uit naar de resultaten: “We zijn blij met deze nieuwe samenwerking met mboRijnland. Voor ons is het namelijk heel belangrijk dat we de toekomstige generatie vertellen wat wij als organisatie doen en hoe belangrijk het is om waterbewustzijn te creëren. Wij hopen dat deze studenten onze boodschap in hun taal kunnen gaan overbrengen aan generatie Z. Zij dragen bij aan de toekomst van Rijnland!”
De studenten worden tijdens de 10 weken begeleid door docenten van mboRijnland en leveren elke week een deel van de opdracht op.
Eric van Vliet, teamleider Legal & Marketing in Leiden, is blij met het nieuwe hybride traject bij Hoogheemraadschap van Rijnland: “Normaal maken we gebruik van simulatie opdrachten. Dat de studenten nu aan het werk gaan voor een échte opdrachtgever, dat maakt het extra leuk. Daarnaast is dit het soort werk waarmee ze na hun opleiding ook mee aan de slag gaan.”
Eind januari vinden de eindpresentaties plaats op het hoofdkantoor van Hoogheemraadschap van Rijnland in Leiden.